
Video tersebut menjadi viral dan Bella telah menerima kecaman hebat kerana dalam video tersebut juga Bella telah mengkritik peniaga Melayu dan kesal dengan tindakannya yang membeli barang produk Melayu.
Hari ini, Bella sekali lagi tampil dengan video terbaru yang membuat permohonan maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia atas kata-katanya dalam video terdahulu.
Namun, ramai yang tidak tahu bahawa video pertama yang dimuatnaik oleh Bella adalah "Marketing Strategi" semata-mata. Dari awal menonton video itu lagi, Oh! Media sudah perasan ada sesuatu yang tidak kena.
Video tersebut seolah-olah telah dirancang oleh produk slimming tersebut dengan baik untuk menjadikannya viral. Nah, ini bukti bahawa rakyat Malaysia sebenarnya kena game dengan Bella dan produk slimming tersebut.
1. Lakonan Permohonan Maaf
Tanpa menunggu lama, sebelum isu tersebut basi. Bella segera memuatnaik video permohonan maafnya. Mungkin ramai yang perasaan bahawa video permohonan maaf Bella tu seolah-olah telah dirancang dengan baik.
2. Berulang-ulang Kali Sebut Nama Produk

Dalam video pertama Bella ada sebut nama produk. Masih boleh diterima akal. Tapi dalam video permohonan maafnya, Bella menyebut nama produk tersebut berulang-ulang kali. Secara simplenya, Bella sebenarnya nak bagi awareness tentang kewujudan produk ni dipasaran.
3. Sebenarnya Nak Bagitahu Produk Slimming Tu Bagus dan Tak Panas Macam Produk Slimming Lain

Secara logiknya, semua orang tahu bahawa produk slimming yang jenis sapu pada bahagian badan akan berasa panas. Itu lah point sebenar yang nak disampaikan oleh Bella bahawa, produk slimming tu tak panas. Ini sebenarnya teknik unique selling point (USP).
4. Sengaja Bangkitkan Kemarahan Orang Ramai Dengan Mengutuk Produk Melayu

5. Gagal Pada Video Pertama

OHMEDIA: PENGUSAHA PRODUK TOLONG LAH JANGAN BUAT CARA MARKETING BODOH NI.

0 comments:
Post a Comment